tick tock tick tock


Get your own Digital Clock

Monday 31 October 2011

Bila aku jadi Pandu Puteri Siswi...

Pada dua minggu lepas, saya menghadiri satu kem dianjurkan oleh salah satu subjek semester ini iaitu Pandu Puteri Siswi II.  Kem tersebut diadakan selama tiga hari dua malam bertempat di Rumah Pandu, Selangor. Walaupun hanya diadakan dalam masa yang singkat, ternyata banyak pengalaman dan ilmu yang saya peroleh. Sini saya kongsikan gambar-gambar sepanjang kem tersebut. 


A picture speaks a thousands words...hehe <3


Mia and I

Makan malam

Puan Aishah


Ekspressi muke Mia yang tidak difahami..hehe





Taklimat diberikan 


Teman-teman Pandu Puteri Siswi


Ice Breaking



Inilah Dapur Solar yang mesra alam, jimat duit dan tenaga.


Bahan-bahan untuk masakan Solar.


Pudding Caramel yg bakal dimasak dengan dapur Solar.


Model Pertolongan Cemas Saya...hehe

masakan Rimba

Antara tukang masak Rimba 





Masakan-masakan yang tercipta..hehe


miss Margaret mengajar bagaimana menggunakan kompas. 


Proses mengemas khemah..bukan senang tau.



Last day...my pic with Mia and Somcharee. 



di sini saya kongsikan Undang-undang Pandu Puteri:-


  Boleh dipercayai
  Sentiasa taat dan setia
  Suka menolong orang lain
  Bersabar dengan semua orang dan Pandu Puteri yang lain
  Sentiasa bersopan santun
  Sentiasa melindungi haiwan dan memelihara alam sekitar
  Sentiasa menurut perintah
  Bersemangat dan bergembira walaupun dalam kesulitan
  Sentiasa berjimat cermat
  Suci dalam fikiran, perkataan dan perbuatan.


Sekian, itu saja utk kali ini. <3 from Pheepsangels.

No comments: